Followers

Tuesday, December 28, 2010

eeeeuuuwwwwww!!

Salam syg,,
alahai mlsnye aku na update blog kali nie,,
cik fatin,jgn jd mls!
tyme update nie,,
i bz berblog walking u! 
hahahaha,,dats y kemalasan melanda diri,,
uiisshhhh =B

muka borink aku ~tyme aku borink stdy na spm~

u all,taw ta,,
haaa mula na bergosiip nie,,hehehe
jom la dgr,,
kalo korunk dgr,,
mst terpikir 2,3 kali gak
*mula mengumpan korunk,,


alkisahnye gini buk,,
okies td mak long aku dtg,,
n wat julung2 kalinye after bpe lama,,
kitorg meluangkn ms mkn sesama,,
ada tokwan aku,opah,paklong,maklong,mama,abah,
adek2,abg sofi,adek mat n sume2 la
kuarga mak ngah aku tade
dorunk kua g hosp jap


smbil2 mkn tue,,
masok la cter sal keje msg2 kn,,
as u noe,,
family kitorg nie drh turun temurun berniaga
mula ngn mak long aku,
turun kat pakcik,
sepupu sepapat sume
termsokla my mom sndr,,


yela skunk kn tgh msim ujan,,
so berniaga pon untungnya ala2 kdr je,,
org kata ckop2 modal,,
eyh bknn,,tmbh tolak sume balik modal la,,
cm maklong aku jual air2,,
mcm2 air ada,tebu,milo,
mcm2 la,,bak kata org,,
mcm2 ada,,weee n_n


yg mama aku lak,
ais kcg,coq udang,kopok lekor sume,,
dulu mak aku jual nasi ayam sume
TETAPI
besela,,
org melayu kalo tgk je sekaum die berjaya
mula la anta benda tue
benda nie
*merujuk kepada benda halus
dats y la aku TA SKE LGSG
na berbisnes nie,,
penah jd kt kuarga km,,
org ta NMPK kedai mama aku,,
pdhal pnye la besau lampo lip lap tue haaaaa


tyme darjah 6,,
mang pling buruk r!
smpaikan abah aku TERPAKSA jual kete satria yg beli kt sabah
kenangan tue terpksa dijual sbb na menampong idup kitorg
tyme tue aku na nek f1
na msok mrsm,,
byk r kena byr sume
ngn adek2 g,,
mang sudeyh r
skunk kete tue pon tataw sape yg beli :(


sekali org anta benda2 cmtu
jgn tataw,,takooot!
aku tataw la cmne
sebab tyme kuarga aku kena
aku kt hostel kn,,
so dgr dr cter2 adek n fmily aku r
abah aku,,
dr gemok,tros jd kurus
kena santau


so skunk nie,after bpe lama my mom ta berniaga
tahun nie mula balik
*aceli tyme aku f4 kot,,
tp tue pon kena gak
tyme f4 berniaga balik,,
org anta gak,,
smpi org ta nmpk kedai
ta pon org dtg tp balik je,,
smpi cmtu,,
so mak aku pon berniaga ptg2 je
no nasi2 da,,
sekadar benda ringn2
n modal kecik je
kalo rugy pon ta ngt terasa
yeke????

okies berbalik pada story yg aku na story merry tue,,
adala jiran uma aku nie,,
dlu ta PERNAH berniaga
then ada la dlm 3 4 mnggu dah,,
die pon berniaga,,
aku ta kte pon slh,,
aisshhh korunk nie,,hahahha
rezeki msg2 katakan
kalo die na berniaga
okies la,,
kre jd pesaing sihatadek2 aku pon selaloo gak beli kt makcik nie
okies la tue,,
kre kitorg memajukn die kn
tetapi
persoalannya disini
jeng jeng jeng
td la
maklong aku tnye
apa la makcik jiran aku jual
so ckpla jual popia sume kn,,
tbe2 cmne tah kata
mama aku mengingtkn aku tntg uma beliau
*jiran aku tue
aku sendr penah msok tgk uma die
okies kt sini bknla aku na brukkan
or jatuhkan mruah cik jiran aku tue
tp aku na kongc ngn korunk,,
korunk kbrshn kena jg!
aku pas je aku dgr perbualan mama n maklong
aku terbyg da
ngn zaaaaaaaaaapppppppppppppp
aku teringt popia aku mkn tue!!!!!!
adakah,,,,??????
teeeeeetttttttt,,,
ta na mkn da!!!

aku cter nie,,
korunk jgn lak pasni kegelian na mkn popia lak,,
sekadar cerita kedai kopi
dipetang ary
yg mendung ney je =P


pesanan penaja : kegelian tue aku samakan cm aku geli tgk ulat gonggok!


ulat gonggok yg kaco aku tulis entry nie!









No comments:

Post a Comment